با توجه به نوسان موجودی و قیمت کالاها، لطفا پیش از سفارش، در تماس با ما از موجودی مطمئن شوید

شاخه‌ها

تولید کننده‌ها

زیست نوشت

پیگیری سفارش

جهت مشاهده اطلاعات سفارش خود کد پیگیری سفارش را وارد نمایید:

شرایط و ضوابط ارسال کالا

پردازش سفارش و آماده‌سازی کالا

پردازش و آماده‌سازی کالا جهت ارسال، حداکثر ظرف مدت 24 ساعت کاری از سوی فروشگاه «زیست» به انجام خواهد رسید. چناچه پس از گذشت 2 روز کاری از ثبت سفارش، تغییری در وضعیت سفارش خود مشاهده نکردید، به‌سرعت با واحد پشتیبانی تماس گرفته و با ارائه کد سفارش، وضعیت کالا را پیگیری کنید.

 

مدت ارسال کالا

مدت زمان ارسال کالا و رسیدن آن به دست مشتری، تابع زمان ثبت سفارش و ارسال و برخورد با روزها یا ساعات تعطیلی، مسافت مبدأ تا مقصد و نیز فرایندهای موجود در شرکت پست و سایر شرکت‌های حمل و نقل کالاست.

بنابر اعلام شرکت پست، کالاهای ارسال‌شده با پست پیشتاز ظرف حدود یک تا سه روز کاری و کالاهای انتخاب‌شده با پست سفارشی، ظرف 4 تا 7 روز کاری به مقصد خواهد رسید. کالاهای ارسال شده با سایر شرکت‌های حمل و نقل (تیپاکس، چاپار، باربری و...) نیز به حدود 2 تا 4 روز کاری زمان نیاز دارند.

لازم به ذکر است که «زیست» کالای مشتری را توسط شرکت‌های معتبر موجود در زمینه حمل کالا ارسال می‌کند و تأخیر یا هرگونه اشکال در فرایند ارسال و تحویل، بر عهده شرکت مزبور است و مسئولیتی متوجه فروشگاه نیست. در صورت تأخیر و یا بروز هرگونه مشکل در این زمینه، مرسوله را با استفاده از کد مربوطه رهگیری کنید.

 

فرایندهای پیگیری:

الف. پیگیری وضعیت سفارش

پس از ثبت سفارش در «زیست»، تغییرات وضعیت سفارش به‌طور دائم در سایت وارد می‌شود. کاربر در صورت ثبت‌نام در سایت می‌تواند با وارد شدن به حساب کاربری خود در هر لحظه از وضعیت سفارش جاری خود مطلع شود.

برای این منظور پس از وارد شدن به حساب کاربری خود، در بخش «تاریخچه و جزئیات سفارش» با کلیک بر روی سفارش مربوطه، وضعیت سفارش را مشاهده خواهید کرد که ممکن است یکی از حالت‌های زیر باشد:

  • منتظر پرداخت: ثبت سفارش و عدم پرداخت یا عدم تأیید پرداخت »» پرداخت مبلغ یا انتظار برای تأیید پرداخت.
  • خطای پرداخت: ثبت سفارش و رد تأیید پرداخت »» پرداخت مجدد مبلغ سفارش یا لغو سفارش.
  • پرداخت تأییدشده: تأیید پرداخت »» انتظار برای تأمین موجودی و تغییر وضعیت سفارش.
  • در حال آماده‌سازی: فرایند ثبت سفارش و تأمین موجودی با موفقیت انجام شده و کالا در حال آماده‌سازی جهت ارسال است.
  • ارسال شده: کالا ارسال شده و کد رهگیری (در صورت وجود) برای مشتری ارسال شده است.
  • به دست مشتری رسیده: فرایند فروش به اتمام رسیده و کالا طبق اعلام مشتری یا شرکت حمل‌کننده به دست مشتری رسیده است.
  • خارج از موجودی: سفارش تأییدشده و عدم موجودی کالا »» تغییر یا لغو سفارش و انتظار برای بازگشت وجه.
  • لغو شده: سفارش به هر دلیل از سوی مشتری یا فروشگاه لغو شده »» اعلام شماره حساب مشتری و بازگشت وجه.
  • بازگشت وجه: دریافت شماره حساب و بازگشت وجه.

 

ب. پیگیری وضعیت مرسوله

پس از ارسال کالا به آدرس خریدار و تغییر وضعیت سفارش به «ارسال‌شده»، کد رهگیری مرسوله یا بارنامه که توسط شرکت حمل‌کننده تولید شده است (در صورت وجود) از طریق حساب کاربری، ایمیل یا پیامک به خریدار اعلام می‌شود. از این مرحله به بعد کالا در حیطه مسئولیت «زیست» قرار ندارد و اطلاع از وضعیت سفارش، تنها از طریق همین کد رهگیری قابل پیگیری است.

روش رهگیری مرسولات در شرکت‌های مختلف پستی به شرح زیر است:

  • شرکت پست جمهوری اسلامی ایران: شماره‌گیری شماره رایگان #193* در تلفن همراه، یا رهگیری آنلاین در آدرس وب‌سایت پست (newtracking.post.ir)
  • شرکت کالارسانان چاپار: رهگیری آنلاین در آدرس وب‌سایت شرکت (chaparnet.com/fa)
  • تیپاکس: تماس یا با شماره سراسری 0218457، یا شماره تلفن شعبه شهر مقصد (فهرست شعب) یا رهگیری آنلاین در وب‌سایت شرکت (tipaxco.com).

 

دریافت مرسوله

خریدار موظف است هنگام مراجعه مامور پست در آدرس مشخص شده در سفارش، برای دریافت کالا حضور داشته باشد و در صورت عدم حضور در محل، ظرف مدت تعیین شده در اعلامیه شرکت پست، جهت دریافت کالا به واحد پستی محل سکونت خود مراجعه کند.

در صورتی که خریدار از قبول کالا خودداری کند و یا برای دریافت کالا مراجعه نکند، موظف است خسارت و هزینه ارسال، بازگشت یا ارسال مجدد را پرداخت کند.

 

خسارت در هنگام حمل و نقل

«زیست» نهایت تلاش خود را برای ارسال سفارش‌ها به نشانی مصرف‌کننده در سراسر کشور در نهایت سلامت و بدون آسیب خواهد داشت. با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات و تحویل مرسوله به شرکت‌های معتبر حمل و نقل (به انتخاب کاربر) و اعلام کد پیگیری مرسوله به کاربر (به صورت درج در حساب کاربری یا اطلاع‌رسانی از طریق پست الکترونیک یا پیام کوتاه، به انتخاب فروشگاه)، مسئولیت سلامت ظاهری بسته‌بندی کالا پس از دریافت از فروشگاه تا زمان تحویل به مشتری، بر عهده شرکت حمل‌ونقل است.

خریدار موظف است هنگام دریافت کالا از مأمور پست (یا هر شرکت حمل‌ونقل دیگر)، کاملا آن را بررسی کرده و در صورت مشاهده آسیب‌دیدگی ظاهری بسته، از قبول آن خودداری کند. در صورت قبول بسته معیوب توسط مشتری، «زیست» مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

 

هزینه ارسال کالا

هزینه ارسال کالا بر عهده خریدار است و در صورت برقراری تسهیلاتی از سوی فروشگاه در زمینه ارسال کالا، به اطلاع مشتریان خواهد رسیده یا در سبد خرید یا صورت‌حساب نهایی مشتری مشاهده خواهد شد.

هزینه ارسال، وابسته به فاکتورهای متنوعی نظیر نوع بسته‌بندی و هزینه‌های جانبی آن، مسافت مقصد، نوع ارسال، سرعت ارسال، وزن و ابعاد مرسوله، ارزش مرسوله و میزان بیمه آن است که در صورت انتخاب هر یک از گزینه‌های ارسال در سبد خرید، به‌صورت خودکار توسط سیستم محاسبه و در صورت‌حساب مشتری لحاظ می‌شود. با توجه به هزینه‌های جانبی ارسال کالا (نظیر هزینه‌های انتقال کالا به واحد پستی و...) محاسبات این قسمت به صورت دست‌پایین لحاظ شده و در صورت مغایرت ناچیز هزینه پیش‌بینی‌شده با هزینه نهایی ارسال، از آن صرف‌نظر می‌شود.

در صورت مغایرت معنادار هزینه ارسال پیش‌بینی‌شده و اخذ شده در صورت‌حساب با هزینه نهایی آن، «زیست» می‌تواند با هماهنگی خریدار نسبت به اصلاح صورت‌حساب اقدام کندو در صورت عدم توافق طرفین، نسبت به لغو سفارش اقدام کند. تعیین میزان معتنابه مغایرت، برعهده «زیست» خواهد بود.

در برخی سفارشات خریدار در صورت تمایل می‌تواند «انتخاب به‌صورت پس‌کرایه» را انتخاب کند که در این صورت نیازی به پرداخت هزینه ارسال در هنگام ثبت سفارش نیست و این هزینه توسط مأمور ارسال‌کننده محاسبه و در محل مشتری از وی اخذ می‌شود. همچنین سفارشاتی که در چارچوب محدوده وزنی و حجمی ارسال پستی و سایر روش‌های ارسال قرار نمی‌گیرند و قابل محاسبه نیستند، به‌صورت پس‌کرایه ارسال می‌شوند.


محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد

منو

مقایسه 0
...