کالای ایرانی در کدام کشورها بیشترین محبوبیت را دارد؟

در سال ۲۰۱۷ شاخص هایی مانند تولید منصفانه، اصالت کالا، طراحی عالی و… در نظر گرفنه شدند و در این شاخص ها ایران در رتبه ۵۰ در بین ۵۰ کشور جهان قرار دارد. با این حال حضور ایران در بین ۵۰ کشور برگزیده دنیا از لحاظ محبوبیت کالا، نشان از شناخت نسبی مردم دنیا از کالاهای ایرانی است. این شاخص ها شامل کیفیت، پیشرفته بودن از نظر فناوری، ایمن بودن و دوستدار محیط زیست نیز می باشد.

حضور اجناسی مانند خاویار و خرما، زعفران و پسته، فرش و صنایع دستی ایرانی در بازار بین المللی در این آمار تاثیر گذار بوده است. بیشترین میزان محبوبیت کالای ایرانی در کشور پاکستان با ۴۱% و در فرانسه با ۳% کمترین بوده است. طبق نمودار زیر در صد میزان محبوبیت کالاهای ایرانی در کشور های مختلف نشان داده شده است:

طبیعی است که از کالاهای ایرانی هر چه بیشتر در داخل حمایت شود، فرصت بیشتری برای تولید کننده فراهم می شود تا خود را برای رقابت در بازار بین المللی آماده کند.

منبع:ایسنا

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…

همچنین شاید مطالب زیر مورد پسندتان باشد...

یک دیدگاه

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *